torsdag 30 maj 2013

MTB på gång

Jag har på äldre dagar blivit mer och mer sugen på köra lite MTB. Många snackar MTB Vasan och det låter ju inte helt fel. Är det samma trevliga stämning som på vinterns Vasalopp kan det inte bli fel. Jag har en startplats på gång så man vet aldrig vad som händer. I vilket fall som helst har jag införskaffat en ny mountainbike, så materialet är det inget fel på. Jag har inte cyklat speciellt mycket mountainbike.....endast två tävlingar i mitt liv.....men däremot har har jag cyklat på Slick Rock i Moab....vilket va en upplevelse. Men mer om det vid ett senare tillfälle.

När jag städade i garaget i vintras hittade jag min gamla mountainbike i gömmorna. Det cykeln som jag skulle använda vid min förra satsning på mountainbike......men det sket sig efter ett par gånger. Hoppas att blir bättre denna gång!
                                                                   
Onza bromsar
Ritchey Prestige rör
Mavic MB 40 fälgar
Rock Shox Judy SL dämpargaffel
Panaracer Magic framdäck
Panaracer Magic bakdäck
Avocet sadel
Onza bar ends

Ni som har hängt med i MTB svängen under många år kommer säkert att få tårar i ögonen när ni ser denna beauty! Ni behöver inte fundera på att lägga några bud.....den är inte till salu! Den kommer att ingå i mitt museum när jag drar mig tillbaka!
Ingrid kör lätt upp för Sallerupsbackarna
Ser lätt ut!

På pendlingen hem från jobbet idag hade jag sällskap med frugan som ligger i hårdträning inför Tjej Vättern. Det går bättre och bättre och nu cyklar vi ordentligt och inte bara transporterar oss.

På lördag kör vi Ringsjön som är DM för skånska hurtbullar. Klockan 8 rullar vi iväg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar