torsdag 9 maj 2013

Där ingen tror att någon skulle bo!

Det är mest skräp på TV nu för tiden. Det är inte mycket tid jag spenderar framför dumburken. Mest förnedrings TV och annat skräp. Men ett av dom programmen jag försöker se nu för tiden är den norska serien " Där ingen tror att någon skulle bo" riktigt bra TV som handlar om någonting, och inte massa strunt.
Idag när vi hade ett underbart väder i Skåne tog jag en runda på morgonen med min bästa träningskompis Patrik Heiler.
Vi körde dom vanliga småvägarna österut i Skåne. Gårdstånga...Flyinge ...Harlösa Kyrka va byarna vi passerade innan vi kom förbi Hjularöds Slott.....känt från adventskalendern "Mysteriet på Greveholm"

Dom här vägarna har jag kört många hundra gånger i mitt liv....och det är alltid lika roligt...jag vet inte om jag är störd ....eller om det är ett normalt cykel beteende.

När man sitter där och cyklar och småpratar ser  man samma hus varje gång....och ibland dyker det upp ett hus man aldrig tänkt på.
                                                               
Jag vet inte om detta är framsidan, eller?
                                                                 
Eller detta är baksidan?
Då kommer mina tankar till den norska serien...kan det bo någon här? Man kollar in huset som ser helt öde ut frånsett några gamla bilar i trädgården. När man kikar vidare ser man ofta en parabolantenn monterad någonstans på kåken. Ofta funderar jag på va det är för några som bor där? Man har en parabol men kan inte köpa ett par spannar med färg och måla om kåken....och när jag byter bil försöker jag oftast byta in den gamla eller kanske sälja den.....inte fan ställer jag den i trädgården!
Så här ser det ut i Mid western, USA
                                                     
Jag har cyklat på ganska många ställen i världen i mitt liv och det ser likadant ut var man är i världen....det är inte bara i Skåne!
Drar man runt i USA är det likadant....parabol och bilar i trädgården. Frankrike och Italien...likadant! Belgien och Holland lite mer civiliserat....inga bilar...men parabol.

Hur som helst...vi styrde vidare mot Hörby och tog vägen över Osbyholm och Snogeröd hem. Mätaren stod på 90 km när jag rullade upp cykeln på garageuppfarten. Lugnt och fint pass med en riktigt bra träningskompis!
20120701-16938
Starten i fjol!
                                                                                                                                      
I morgon bitti blir det några intervaller på jobbpendlingen som uppladdning inför Köpenhamn Gran Fondo på söndag. Ska bli riktigt kul att köra 145 km på norra Själland ...bra cykelvägar som är helt avstängda för trafik.
Detta lopp är ett kvalificeringslopp inför UCI veteran VM i Trento, Italien i september. Jag vet inte hur många startande det är på söndag men dom snackar om två tusen. Ska bli riktigt kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar