torsdag 23 maj 2013

Snart är det dags....

Undar va det fina vädret tog vägen? I morse när jag skulle dra iväg på jobbpendlingen visade termometern på sju grader. Det blev till att rota fram vinterjackan igen.....som jag gömde förra veckan när sommaren va på gång. Det va kallt när jag drog iväg, men efter några intervaller va jag snart varm i kläderna.
Nu till helgen är det dags för Cykel City Gran Fondo i Eslöv. Tyvärr så verkar vädret blir så där. Jag kollar konstant på SMHI, Yr.no och DMI.dk och dom skiftar prognos hela tiden. Det senaste är att det ska bli mer regn senare på eftermiddagen....så det gäller att skynda sig tillbaka till Eslöv. Men som jag brukar säga...cykling är en utomhussport då får man tåla lite taskigt väder ibland. Vill man ha det skönare....får man satsa på pingis, badminton eller någon liknande inomhusidrott.
Starten Gran Fondo Pinarello i Treviso....mitt favoritlopp i Italien
                                                               
Gran Fondo är en populär typ av cykling i Italien som växer hela tiden. Alla startar ihop...alla har kul ihop och inte minst alla kämpar ihop så gott dom kan...oavsett ålder och ambition.
Maratona Dolomiti ....lite mer kuperat än Gran Fondot i Eslöv
                                                                            
Denna form av cykling tycker jag är riktigt kul och tror verkligen att den kan få cyklingen att växa.
I mina ögon kan man aldrig vinna ett motionslopp.....men däremot kan man vara först hem....eller först över linjen. Jag tycker att alla som tar sig runt på alla motionslopp är vinnare...utan att vara först över linjen.
Hill Street Blues...take it easy out there
                                                                                      
Ett stort lycka till önskar jag alla som kör nu på lördag i Eslöv och kom ihåg....take it easy out there

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar