söndag 4 november 2012

Då va det dags....

Då va det dags för en av årets 2-3 förkylningar. Inte så konstigt, varenda själ man pratar med klagar på förkylning...om dom inte själv är drabbade så är det någon i familjen. När man träffar så mycket folk som jag gör på dagarna är det konstigt att man inte är mer förkyld än man är!
En annan anledning som jag upplevt vara en vanlig orsak till förkylning är att immunförsvaret blir sämre när man tränar hårt.......nu kan inte detta vara något större problem för mig...i alla fall inte för stunden.
När jag vaknade i fredags morse så kände jag mig lite småseg, men ändå helt OK. Så snabbt ner till gymet för en timmes workout innan jag drog till jobbet. Sen kändes dagen helt OK och jag jobbade som vanligt. På lördag morgonen kände jag mig ännu lite segare.....men hoppade ändå på testcyklen för att dra av en timme på tröskeln. Men det sket sig totalt.....efter första åtta minutaren va jag kokt.....och efter 4 minuter på den andra intervallen stod benen rakt ut....och då va jag ändå inte i närheten av Stefans wattsiffror.
Rullade lite lugnt i en halvtimme till och funderade på livet.....innan jag duschade och gjorde mig grann för helgen.

Jag brukar säga "går inte motorn rent kan man inte prestera" oavsett om det är träning eller ännu värre tävling.
Åren går och hjulen snurrar
                                                                 
Jag kommer ihåg en gång på slutet av sextiotalet när jag bodde i Jönköping och tävlade för JCK skulle vi köra Augustiloppet i Dalsjöfors. Jag hade varit förkyld och inte gått i skolan på hela veckan, men eftersom jag var anmäld till söndagens tävling frisknade jag naturligtvis till på fredag eftermiddag. Jag va fortfarande lika förkyld men drog en story för föräldrarna att jag kände mig mycket bättre. Dom blev förbannade och menade kan du inte gå i skolan kan du inte tävla på cykel. Dom hade naturligtvis helt rätt....som vanligt! Men efter mycket tjat fick jag åka med klubb bussen till Dalsjöfors på söndagmorgonen. 
Jag han inte mer än starta tempoloppet förrän jag höll på att dö.....då gick motorn verkligen inte rent.....det bara skrek i lungorna. Jag kommer inte ihåg om jag blev sist.....om inte... så blev jag i alla fall bland dom sista.
Efter denna skräckupplevelse har jag aldrig gjort om denna dumhet...

Gösta forsar fram
                                                                  
Augustiloppet 1958 va för övrigt Gösta Fåglums första tävling och han vann naturligtvis.....men han va nog inte förkyld.

Söndagsturen blev idag inställd....men ge mig ett par dagar så är jag på gång igen.

Söndagen blev en slappedag i det fina vädret.....och som Kinks säger " Sunny afternoon " är helt OK
The Kinks
                                                                                                                                  
Kolla in denna ...... från 1966 med The Kinks och inte minst Ray Davies.
                                                             
                                                               http://youtu.be/1h1oRP7FfBw
                                                     

Ray Davies
                                                           

Kolla in denna från 2011......åren har gått....i detta fallet till det bättre. Musik blir inte bättre än så här. Amen.
                                                                  http://youtu.be/KCDA-OzZNdw 
                                                      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar