lördag 3 mars 2012

Som sagt var "det blir inte alltid som man tänkt sig"


Efter att varit lite hängig i några dagar innan jag och frugan åkte iväg till Gran Canaria såg jag framåt att få träna lite i värmen igen. Vi kom ner utan problem och bodde som vanligt i Meloneras vilket vi tycker ett av dom bättre ställena man kan bo på där nere. Denna gången hade jag med mig min egen cykel vilket inte är helt fel för man slipper ju allt fibbel med att ställa in rätt sittställning osv.
När vi åker iväg tillsammans så brukar det inte bli så långa träningsturer 2-3 timmar på förmiddagen innan lunch tycker jag är lagom om man inte ska komma hem halvdöd och behöva tillbringa eftermiddagen i ryggläge. Första dagen körde jag och Mats H. som också va där nere på semester ett lite lättare pass på 2 timmar. Vi kom i fatt två kändisar från Lund som va ute och rullade inte minst vilade öronen från alla ungar. Fabian S. och Johan B. skulle ut på en lite längre runda i bergen. Dom följande dagarna flöt på bra med lite fartträning i dalarna med Mats. Vi hann även med en tur med Johan över Fataga - St. Bartolomey- St Lucia i underbart väder.
Fabien sträker armarna i luften i Siena
                                                                
Stötte ihop med Fabien Cancellara en morgon, han skulle nog ut på långtur, två flaskor på cykeln, två flaskor i fickorna och en regncape i mittenfickan. Idag kollade jag in på datorn när han vann Strade Bianche i Toscana. Otrolig cyklist och inte minst en otroligt trevlig kille....har träffat han några gånger på mässor och han är alltid lika trevlig.
Allt flöt på bra med träning och semester tills jag vaknade en morgon med halsont....sen va det kört. En dag i sängen med feber och en dag i solstolen sen va det dags att åka hem tvärförkyld. Jag kan lova att över fem timmar i ett flygplan med förkyling är inte att leka med. Nu förstår jag varför ungar skriker ibland när dom flyger.....jag trodde öronen skulle explodera så ont det gjorde.
Väl hemma har jag tillbringat 3 dagar i sängen innan det va dags att släpa sig till jobbet. Nu känns det bättre och om det fina vädret håller i sig i morgon ganske det blir en tur i styrfart för att komma ut och vädra kläderna. Jag håller på att krypa på väggarna nu i det här underbara vårvädret.
Sen är det dags att komma igång igen med träningen....lugnt och fint.
I morgon är det dags för året absoluta höjdpunkt i TV soffan, Vasaloppet. Bättre underhållning går inte att hitta för oss sportfreakar. Långfrukost med datorn uppkopplad där man kan kolla in hur det går för kompisarna i spåret.
Två gubbar som släpat upp sina gamla lekamer för en lång backe
Johan, är en riktig bergsget men som tur är har han ett mycket dåligt lokalsinne vilket gör att han aldrig kör ifrån en.

1 kommentar:

  1. Jan Karlsson. Ystad5 mars 2012 kl. 23:23

    Krya på dig Håkan!

    F.ö. njuter man Vasaloppet bäst i spåret och inte i soffan.

    Hälsningar
    Janne(också förkyld)

    SvaraRadera