fredag 28 mars 2014

Nya tider

När jag cyklade på förra århundradet va det inte många cyklister som hade skägg. Jag kommer ihåg att på en landslagssamling under vintern dök Ove Sulkakoski upp med ett jäkla helskägg.Alla bara glodde på honom när han dök upp på morgonen....som tur va va det borta till säsongsstarten.
Jag kommer ihåg att en tjeck som körde med skägg...... en annan som jag kommer ihåg sprang jag på i Belgien.
Ortaire Goossens en cool kille på sjuttiotalet.
                                                                    
Ortaire Goossens va en cyklist som körde med skägg. Han hade ett helt otroligt slätdrag med sina smala ben. Han kom från landskapet Kempen som ligger till vänster när man kör från Breda i Holland ner mot Antwerpen. Här är den absolut största backe man kan hitta en motorvägsöverfart!
Vinner man 235 vinster som amatör i dessa trakter har man slätdrag....jobbar man också heltid som brevbärare blir ju inte prestationen mindre. Låg man på rullen så såg man två smala ben framför sig...det va väl OK.....om dom inte hade varit lika orakade som Ortaire va i ansiktet.

Nu har skäggtrenden börjat återvända i klungan...kolla in Luca Paolini

Luca Paolini inte fullt lika cool som Ortaire.
                                                                 
Nu börjar det ta emot med träningen på innecykeln, man känner sig nästan som en självplågare. Det ska bli skönt att äntligen skönt komma ut på cykeln i vårvärmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar