tisdag 11 mars 2014

Träningshelg i Blekinge

För andra året i rad hade Håkan och Kajsa fixat ihop en träningshelg för veterangänget. Precis som förra året va det Pensionat Stensvik i Kristianopel som gällde. Många ställen har jag varit på när det gäller träningsläger men Pensionat Stensvik är nog ett av dom bästa. Fina rum i trevlig atmosfär och en mat som slår det mesta.....fast det har tränats en del så får man ta det lite lugnt vid buffén annars får man släppa ut ett hål i livremmen när man kör hem på söndagseftermiddagen.
                                                                         
Pensionat Stensvik http://sottosalt.se/

Vi träffades framåt fredagskvällen på Wellness Gym i Karlskrona där Kajsa hade styrt upp ett Body Pump pass. Det va lite blandade erfarenheter av gym i gubbgänget....men det gick bra. Själv fick jag smyga runt lite i gymmet eftersom jag fortfarande har problem med en axel. Jag har inte lagt på några vikter ännu utan kör fortfarande med dammsugarröret fast nu har jag fyllt det med flirtkulor för att öka vikten något!
Flirtkulor ger ökad belastning
                                                               
Senare på kvällen körde vi upp till Kristianopel som ligger en halvtimme norr om Karlskrona. Sen va det middag och samkväm vilket alltid leder till många roliga och intressanta diskussioner.
                                                                                       
Frukostbord
Nu tyckte coachen att vi skulle köra två pass på lördagen.....vilket är helt OK men inget man pysslat med sen man va på träningsläger som pojk klassare.
På förmiddagen hade coachen hittat en backe där vi körde fem stycken styrkeintervaller på tung växel. Totalt va vi ute i två timmar i det underbara vädret. Sen en snabbdusch och lunch innan det va dags för pass två. Nu skulle vi köra tre stycken lagtempointervaller på hårt men inte max. Jag vet inte om dom andra bara körde hårt....själv körde jag på max. Lagtempo är alltid hårt...speciellt så här på våren när man inte kört så hög pulsig träning. Att jag sedan spänt bugaskinnet så mycket under lunchen att jag inte kunde komma ner i bocken gjorde ju inte saken bättre. Men jag överlevde och va ganska nöjd när vi rullade hem efter ytterligare två timmars träning. Innan kvällsmaten va man lite sliten men en stund på sofflocket sen va man på gång till matbordet igen.
                                                                       
Utsikt på morgonen från sovrumsfönstret!
På söndagen körde vi ett distanspass i nordöstra Blekinge....underbara vägar och lite trafik gjorde turen till en riktigt bra runda. Inga större backar men hela tiden ett rullande landskap gjorde att vi samlade på ganska många höjdmeter innan vi va tillbaka i Kristianopel. Att vi sedan fick lite go medvind sista timmen gjorde ju inte saken sämre. 123 km stod mätaren på när jag lastade in cykeln i bilen.
                                                           
Tre starka killar och en mindre stark gubbe!
En snabbdusch och lite lunch sedan va det dags att säga hej då till ett riktigt trevligt kompisgäng. När jag styrde hemåt Skåne va jag riktigt nöjd men lite sliten.....men det är väl så det ska kännas efter en träningshelg.
Ett stort tack till Håkan och Kajsa som återigen fixat denna superhelg.

1 kommentar:

  1. Härligt gamla goa Blekingevägar:)
    Längesen man körde sin kropp trött där.

    Robban

    SvaraRadera