torsdag 17 maj 2012

Naturtrampen

I dag va det dags att köra ytterligare ett trevligt motionslopp här nere i Skåne....Naturtrampen i Svalöv. Eftersom vi hade tänkt att cykla ditt som uppvärmning ringde klockan redan halv sex. 20 km att cykla i motvind....till starten klockan åtta i Svalöv i sex graders kyla med regnet hängande i luften, kan få vem som helst att vakna. Men jag, Sätofta-Lasse, Patrik och Anders W. fick ihop ett bra lagtempo....så det tog inte så lång tid innan vi va framme...fast Patrik fick en punka i Marieholm.
Lagom framme i Svalöv öppnade skyarna sig och regnet och blåsten va inte att leka med. När vi väl betalt startavgiften va det dags att dra.....österut mot Bialitt i en jäkla medvind. Sen gick banan vidare mot Trolleholm - Billinge - Röstånga och Ö.Sönnarslöv. Där svänger man vänster upp mot Söderåsen och får en fin åkbacke upp mot Stenestad.....den är säkert sju - åtta km lång och stiger jämnt och fint. Vidare mot Kågeröd - Sireköping innan vi svängde in i medvinden mot Svalöv......där gick det som attan på tyngsta växeln.

Väl framme vid sporthallen där målet ligger blev det ett snabbt ombyte och inte minst ett par varm korvar och kaffe innan det va dags att dra hemåt i medvinden.
Rundan va 80 km och hurtbullesnittet hamnade på 36,9 km/h .....jag tror att det är den bästa tid vi kört rundan på....eller.
Inge Frisör, alltid lika glad arrangör av Naturtrampen
Udo, ligger lite lågt och hjälper till att arrangera Naturtrampen

Det är alltid lika kul att köra Naturtrampen i Svalöv.....trevliga vägar....trevliga arrangörer med en snittålder som säkert ligger en bra bit över sextio......god korv som alltid smakar bra.
Mats-Örjan klipper sig en korv efter 80 km i busväder

Va jag har förstått så finns det en del gökar som tycker att en tävlingscyklist ska köra cykeltävlingar och inte motionslopp. Jag själv kallar mig cyklist.....vilket för mig innebär att jag tycker om att cykla. Cykeltävlingar är kul....det är det jag verkligen brinner för.....problemet är det börjar bli långt mellan tävlingarna. Eftersom det här nere i Skåne finns ganska många motionslopp tycker jag att det är ett ypperligt läge att supporta dom med mitt deltagande.....fast jag har licens. Trevlig stämning....bra kompisar att cykla med....bra kompisanda....god korv...och ytterligare en startavgift som går till föreningen.....
Fast jag hade tänkt att ha licens i många år till så kommer jag säkert att köra alla dessa rundor så länge dom finns.....och det är i många år till hoppas jag.
Det enda som är lite tråkigt är att man inte stannar i depåerna så ofta......men jag hade tänkt att när jag passerar åttio år ska jag bara köra runt och äta och ta igen alla missade depåstopp.
Imponerande bränneri på Ellinge Slott
Härom kvällen va på Ellinge Slott utanför Eslöv och höll ett föredrag....då fick jag en rundvandring på vodka bränneriet.....som jag knappt visste existerade. Purity Vodka är namnet och har vunnit massor av priser och är betraktat som en av världens vodka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar