torsdag 21 februari 2013

Undrar när våren kommer?

Helgernas cykelturer med Cykel Citys gubbgäng är veckans högpunkt. Men veckornas cykling är ingen höjdare.....det är fortfarande inomhuscykling som gäller. Jag försöker hålla svänghjulet på min gamle Monark testcykel glödande, men det blir svårare och svårare att motivera sig.
Jag brukar inte ha svårt att motivera mig att träna.........men efter en vinter inomhus börjar man längta ut på vägarna.

Monark, still going strong
                                                                  
Jag är helt säker på att det ger mycket mer att köra intervaller inomhus med hög puls än att köra ute i minusgrader....men nu vill vi ha plusgrader så att vi kan börja mixa upp träningen med lite av varje.
Vintern är över, nu tar vi nya tag!
                                                                          
Jag absolut ingen meterolog...men någonting säger mig att det tar inte lång tid innan våren är här och då är vi cyklister på gång igen med det vi älskar mest......cykla ute.

Kanske skulle man se om man inte kunde dra söderut en vecka innan det rullar igång här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar