tisdag 4 december 2012

Nu blev det vinter

Så kom vintern även i år. Jag tycker att det är lite tidigt med snö redan den första december, men det är väl bara att gilla läget. Nu verkar det bli kallt ett tag framåt så vi får se om man får se några bara vägar på ett tag.
I söndags började det plinga i telefonen tidigt på morgonen. Det va alla kompisar som ställde in träningen till höger och vänster. Det gjorde dom helt rätt i för det fanns ingen möjlighet att åka ut på vägarna och träna. En decimeter lössnö och landsvägscykling är inget man kombinerar. Det är inte vädret eller temperaturen som är problemet...... för så fina vinterkläderna är idag kan man inte skylla på mycket. Problemet är snömodden på vägarna. Det är en total livsfara på vägarna med bilar som sladdar hit och dit.
Här cyklas det!
                                                                    
Nu kan man naturligtvis köra MTB, men det gick inte att styra upp med så kort varsel denna gången.
I Sverige är det mycket viktigt att vinterträna, mycket viktigare än i dom flesta andra länder jag cyklat i. Helst ska man ut och cykla när det är en meter snö......och helst ska det vara 10 grader kallt också. Jag fattar inte detta riktigt....för på sommaren när det är fint väder och underbart att cykla då har dom flesta redan tröttnat och börjat planera nästa säsongs vinterträning.

Den här sliter jag på, ofta.
                                                                  
                                                                    
Så nu blir det till att hålla sig inomhus och se till att hålla svänghjulet glödande på inomhuscykeln. Som tur är tycker jag att det är roligt att sitta och svettas på inomhuscykeln. Om det är ett sundhetstecken kan jag inte svara på..... men troligtvis inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar