söndag 24 juni 2012

Äntligen midsommar

                                                                                                 
                                                        Runt sjön vättern
 Midsommar va någonting som jag verkligen såg framåt mot. Skönt att vara lite ledig och umgås med nära och kära. Umgås va inga problem, inte heller ledig....men vilket väder. Dagsregn hela midsommarafton.....OK väder på midsommardagen, vilket innebar en träningstur med Mats Murare och Anders W. Bra runda med lite intervller i motvinden som det va gott om denna dag.
Dagsregn hela söndagen och inte ett tramptag.

Vätternrundan va lika rolig som vanligt....fast lite tyngre än vanligt.

Vurpade 8 April på Mallorca....rörde inte cykeln förrän 5 Maj. Därefter 6 veckors träning för att komma igång va förutsättningarna för årets runda.

Körde som vanligt med MAS gruppen, vilket jag gjort sedan jag körde min första runda för 6 år sen.

Det gick som attan från första tramptaget och det va bara att bita i.
Resten av rundan gick ungefär i samma tempo och jag fick slita va det gick.
Jag missade inte en förning på 191 km. då gick jag ner för att ta en gel och lite dricka....sen såg jag inte täten igen.

Siffror:
300 km
6,41 tim
44,9 i medelhastighet
147 i medelpuls ( 82,5% av maxpuls )
165 i maxpuls ( 92,6% av maxpuls )  syratröskel 166
6236 Kalorier

På kvällen sänkte jag ett par 5,2% öl som återhämting.

Dagen efter va jag seg som en bäver i benen (inte från ölen)

Nu ser jag framemot en riktigt trevlig cykelsommar med lite tävlingar och inte minst en skön semester på några veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar