söndag 28 augusti 2011

Inte mycket som hänt




Dagarna går och det händer inte mycket. Är tillbaka till cykelpendlingen efter en veckas förkylning. Alltid när man ska sätta igång efter ett uppehåll så är första pass helt OK....hög puls men bra ben. Andra passet så har verkligheten hunnit i fatt en och benen känns som stockar. Det är konstigt va det känns segt efter ett uppehåll.....och det blir bara värre och värre att komma tillbaka ju äldre man blir. Därför har jag upptäckt att det är lika bra att hålla igång lite även om man gör ett så kallat uppehåll. Lördagen tillbringades med att måla panel som skall bytas på kåken. Eftersom det va uppehåll så gott som hela lördagen va det bara att ösa va det gick. Åtta timmar nonstop målning kändes på kvällen som om man hade kört ett Vasalopp på skidor....men nu är det gjort.
Kul att se att Tobias Ludvigsson kör som attan i USA.....den killen har talang så det både räcker och blir över. Ska bli kul att se om han kan få ihop resten också och göra sig ett namn världstoppen.....det hade svensk cykel behövt.
Jag kommer ihåg i januari när teamet va nere på Gran Canaria på träningsläger och jag va med dom och tränade några dagar. En dagen skulle vi köra ett långpass på sex timmar....huvudsakligen på platten...så gott det nu går på ön. Efter 5 timmar kom vi till en lång backe och jag hängde som en slips längst bak i gänget.....då Ludde gjorde ett pit-stop....va borta några minuter...sen kom han cyklande på bakhjulet om mig och undrade om det gick bra. Jag själv hade fullt upp att ta mig framåt på två hjul.

Independence Pass Colorado 3687 m.ö.havet. besegrades härom dagen av Tobias Ludvigsson i USA Pro Cycling Challenge. Obs, inte Ludde på bilden
 Nu bär det av några dagar till Eurobike mässan i Fredrichshafen i södra tyskland. Ska bli kul att se vad tillverkarna har för nya produkter inför 2012 säsongen.


1 kommentar:

  1. håll igång i vinter, så tar vi nya tag på bakhjulen nästa år. Eurobike verkar roligt.

    SvaraRadera