söndag 21 augusti 2011

Tillbaka efter förkyling

Söndagens tävling i Danmark gick som sagt var bra...jag är jättenöjd med tävlingen och kände att formen var på väg tillbaka. Måndagens cykelpendling till jobbet gick som vanligt......lite slitna ben på morgonen efter söndagens tävling, vilket är helt normalt. När jag kom hem på kvällen kände jag att det började dra i halsen....shit. In och rotade i medicinskåpet och hittade ett paket Echinagard....vilket brukar hjälpa. Körde en överdosering första gången ......vilket jag brukar göra och vilket brukar hjälpa. Tidigt i sängen...tidigt ur sängen och halsen kändes som eld......kunde knappt svälja...det sved som attan. Snabb frukost och i bilen för ett möte i Jönköping.....hela vägen upp sved det som attan. När jag kom till Skillingaryd fick det räcka....jag drog av E4:an och in i samhället för att leta upp ett apotek.....men inte hittade jag något....det fick bli en kopp kaffet to go i stället. Jag kommer ihåg i min ungdom när E4 gick genom samhället och inte minst när militärerna va ett dominerande inslag i byn. Nu va det inte mycket action.....resturang Akropolis såg dött ut.....Ragges Gatukök verkade ha bättre business. När jag kom hem sent på tisdagkvällen va jag halvdöd och fick tillbringa nästföljande dagar i sängen. Det är inte ofta jag är förkyld men när det väl är dags... då jäklar.

Så här kan det kännas efter ett par dagars förkylning
 Det tråkiga den gången va att jag var tvungen att tacka nej till en inbjudan jag fått att köra Vattenfall Cyclassic i Hamburg. Men så är det......man kan inte idrotta om man inte känner sig bra....det kvittar hur mycket man vill. Som min gamle tränare Biffen sa...går inte motorn rent kan man glömma allt vad prestanda heter. Men som tur är går säkert loppet nästa år också.....och då jäklar. Nu gäller det att komma igång och börja röra på sig innan det är dags att börja träna igen.....sen vet jag av erfarenhet att det tar någon vecka eller två innan formen är tillbaka.
Fördelen med att inte träna i helgen va att man hann med mycket annat hemma....garagestädning...cykeltvätt....katalogjobb....kantskärning i trädgården...osv. Många gånger känns det lika skönt att bli av med alla gamla surdegar som blivit liggande som att träna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar