torsdag 11 augusti 2011

Det regnar fortfarande i Skåne

I morse när jag skulle ge mig iväg på pendlingen till jobbet visade tempen på 12 grader..... det är fan inte klokt...12 grader den 11 augusti. Fortsätter det så här kommer det var nollgradigt i början av september. En bra stund innan åtta ringde det på dörren och min gamle kompis Anders W. ville göra mig sällskap på en morgonrunda. Vi hann inte mer än 500 meter innan det började duggregna...men vi körde på mot Lund, där vi mötte Patrik H. som slog sällskap med oss på en runda innan jobbet. Vi drog iväg över Marieholm - Trä - Annelöv innan vi drog mot Lund. Fast vi hade mest motvind och regn i ansiktet höll vi ett bra tryck i pedalerna och det kändes som att det börjar gå lite bättre än vad det gjort senaste tiden....äntligen. Innan vi skiljdes innan Lund där mitt sällskap drog hemåt och jag mot jobbet drog vi på några intervaller i regnet och det kändes helt OK.


Anders och Patrik alltid två säkra kort att träna med
 Sista biten mot Lund satt jag och funderade hur svårt det kan vara och cykla.....Anders W. köpte en cykel av oss i höstas och kör redan som om han inte gjort annat i sitt liv. Han har tränat i hela sitt liv och de senaste tio åren har han tävlat aktivt i masters fri idrott med framgång och nu är det cykel som gäller.
Naturligtvis är träning en sak och tävling en helt annan grej...men man kan inte bli annat än imponerad av hur bra en del gubbar blir så fort dom bara klickat i en pedal. För mig är det bara kul att se och inte minst ett tecken på att det är aldrig för sent att börja cykla oavsett vilken fart man vill hålla.
Om inte motivationen sjunker rejält i det här regnet funderar jag att dra till Danmark och köra en tävling i Holbaek på söndag...vi får se.

1 kommentar:

  1. Jag tycker du skall tävla så ofta du kan för det kommer kanske en dag när det inte känns kul och då blir det något annat som får din uppmärksamhet. Så åk till Danmark eller kom till det 80:e Västboloppet och kör lite grusväg "gristidigt" kallt kommer det vara.

    SvaraRadera