torsdag 17 mars 2011

Va händer?

Enligt SMHI har våren anlänt till Skåne, det var i alla fall det jag läste i Sydsvenskan i morse. Vår innebär att dygnsmedeltemperaturen är över nollan sju dygn i rad. Jag vet inte riktigt hur dettta har gått till, antagligen halvkalla nätter och halvvarma dagar för vi har inte haft en dag här nere som är värd att kallas vårdag. Helgens träningsläger satt i benen längre än vad jag trodde. Tog det lugnt måndag-tisdag och tänkte att dra till med ett testcykelpass på onsdag morgon, men det gick inte bra. Benen stod rakt ut efter några intervaller. Det var bara att svära en ramsa och ge sig av mot duschen innan det var dags att ta sig av till jobbet. Pendlingen har gått så där senaste dagarna, halvstorm var dag och ett jäkla regnande. Idag var det helt jäkla sjukt. Ösregn och hagelskurar hela eftermiddagen. Varningar på Radio Malmöhus för halka och att de var ute och saltade vägarna i förebyggande syfte. Nu vill vi ha vår......snart. Vi får se vad som händer till helgen, de har i alla fall lovat varmare väder men det känns som man hört det förr.
I morgon 18 Mars fyller en av mina gamla cykelidoler 65 år. Leif "Lill-Vinco" Hansson var en cyklist som de flesta i min generation såg upp till. Stark som en oxe med ett drag som kunde spräcka vilket fält som helst i kantvinden. Det var Leif från Ystad.

1 kommentar:

  1. Å som grädde på moset kommer det hagel och snö. Vinterdäcksbehov i löpslingan ikväll.... urk...

    SvaraRadera