tisdag 8 mars 2011

Äntligen börjar pendlingen

Den mesta av min cykelträning bedriver jag själv tidigt på morgonen. Cykelpendling till jobbet är för mig den perfekta träningen, iväg tidigt på morgonen mot Lund. Ibland kan det bli en omväg eller två för att dryga ut milen lite och inte minst för att få lite extra träning. Raka vägen till jobbet är 20 km. Ibland är det inte så jäkla kul att dra iväg i ottan. I morse var det -4 när jag stack, men det blev snart varmare och till slut blev det en underbar vårdag här nere i Skåne. Hem är det alltid raka vägen som gäller. Det har med åren blivit lite svårt att komma ut och träna när klockan börjar närma sig 7 på kvällen och man har en lång dag i benen. Ett par veckor till är det belysning som gäller när jag cyklar hem på kvällen. Navdynamo och en stark lampa är det som gäller framåt. Bak är det dubbla diodlampor samt ett gäng reflexer. Naturligtvis är reflexvästen kronan på verket. Cykeln är tung som attan och väger ungefär lika mycket som 2 Cervelocyklar. Perfekt vinterhoj som tål det mesta. 
            Tung crosscykel som är utrustad för vinterträning

                  Tyskt SON dynamonav ger bra kräm framåt

                          Riktiga mudflaps om man någon gång
                          skulle lyckas få någon på rulle

  
                   Riktigt bra kräm i dynamonavet gör susen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar