tisdag 15 februari 2011

Jag drar

Efter en snabb grötfrukost var det dags för morgonpromenad med hunden. Minus 4 grader och minst 12 sekundmeter gjorde att både Ludde och jag höll på att frysa häcken av oss. Sedan var det dags att klämma lite intervaller på Monarken innan jag drog till jobbet. Intervallerna gick som en dans och smärtan i benen var hanterbar för en gångs skull. När jag satt där på testcykeln i min ensamhet i uterummet och lyssnade på Radio Malmöhus kom jag att tänka på Fredrik Ericssons uttalande om att det är för mycket backslick och solglasögon och för lite snor och undertjöja i svensk cykel. Då funderade jag på om han i sitt tänk även inkluderade oss cyklande gubbar. Jag kan bara tala för mig själv : Backslick har jag inte kunnat ihop på minst 15 år pga. taskigt med barr. Solglasögon har jag inte använt innan för att jag har vanliga glasögon och inte riktigt fått ihop det med slipade glas osv. Men nu har jag skaffat idrottslinser...så glajjor är något jag jobbar på. Snor har jag i mängder tack vare mina kroniskt irriterade slemhinnor i näsan. Detta kan jag tacka allt vintertränande i kyla för. Undertröjor har i mängder allt ifrån urtvättade Super Brynje till min senaste Aclima ullundertröja. (den bästa jag någonsin ägt). Några intervaller senare kom jag fram till att det var nog inte oss gubbar han menade.  


I morgon drar jag och Ingrid en vecka till Kanarieöarna på semester. Sol, bad, go mat och inte minst lite go dricka är det som står på programmet. Jag ske om jag också hinner klämma in lite träning. Bättre cykling än på Kanarieöarna är svårt att hitta denna tiden på året i Europa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar