söndag 13 februari 2011

Bra söndagsrunda i den skånska vinden

När jag studsade upp från sängen klockan 7.00 visade termometern på -3.7C och man hörde hur det blåste ute. Vi brukar alltid mötas klockan 9.00 för våra helgträningar. Eftersom vi har både skånskan och sydsvenskan som morgontidningar får jag asa mig upp i ganska god tid om jag vill hålla mig utdaterad med vad som händer i världen. Vi blev ett bra gäng idag, Patrik, Mats, Sätofta Lasse, Christer, Lucas och Lars A. Vi drog ut över Virke - Reslöv - Marieholm. Där bestämde vi att om vi kör österut så kommer vi att få en go medvind hem. Så vi drog mot Trolleholm - V.Ströö - Öslöv - Stehag - Ormanäs. Efter Ormanäs korsar man den stora vägen just vid foten av den från Ringsjön Runt kända Orupsbacken. Där efter körde mot Ludvigsborg - Osbyholm som är känt för den stora depån på Ringsjön Runt. Vidare mot Snogeröd - Ner över Skarhult och sedan vidare mot Flyinge. Här började våra två kaffemostrar Lucas och Lars diskutera vilket fik dom skulle besöka på denna turen. Jag vet inte vad dom kom fram till eftersom Lasse och jag drog höger i Flyinge och hem mot Eslöv. Det var helt OK väglag utan dubbdäck, lite isigt i vissa skuggpartier men inga större problem. Det som kommer bli problem är all grus dom har spridit ut under vintern, på vissa ställen ser det ut som rena grustaget. Tur att däcken idag är så bra som de är annars hade man punkat betydligt oftare. Det blev en bra runda i trevligt sällskap som vanligt. Väl hemma efter duschen blev det ett par koppar Skåneros. Betydligt trevligare än att sitta på ett fik i sura träningskläder. Mätaren visade 120 km och ett snitt på prick 29 km/h.

6 kommentarer:

  1. För att citera dig själv: "Du är grym!" Ett trevligt gäng verkar ni har varit. Bra trampat!

    SvaraRadera
  2. Låter härligt Håkan. Själv var jag nere på konditorit tidigt i morse och fixa mig ett energirikt bröd, efter som det väntade mestadels grusväg på träningspasset idag=)

    Mellan grusvägs partierna mötte vi Lucas och Lars, inte första gången man möter dem tillsammans denna vinter!

    Kör hårt!!

    Jocke, Team CK Mumien.se

    SvaraRadera
  3. Inget smakar som kaffe i cykelbyxor! prova så får du se/Adam

    SvaraRadera
  4. 29 i snitt? Jag snittar hela 21 just nu på vinter MTBn med semislicks :-)

    SvaraRadera
  5. Hur gör man för att få cykla med er?

    SvaraRadera
  6. Men fy fan säger jag. Detta är inte ett rättvist land. Själv fick vi ca 35 cm ny snö och - 20grader nu till helgen. Cykla ute? Kalla mig gärna klen. Men nej, skulle inte tro det;7)

    Pebben.

    SvaraRadera