söndag 27 februari 2011

En helg som ändå blev OK

Så fort jag slog ner häcken på planet i onsdags förstod jag att det var dags. Platserna brevid oss hade ett danskt par med vars en tvillinggrabb på 7 månader. Ungarna snorade och jag kunde riktigt se hur bacillerna flög runt mig. På torsdagen kände jag ingenting...lite sleten men det kanske var jetlaggen. Drog lite intervaller på Monarken på kvällen och det kändes helt OK. Fredagen var som vanligt. Vaknade lördag morgon och kände mig kass. Det första jag tänkte på var det danska tvillingparet....kom inte på vad dom hette, men det var säkert en liten Preben och hans brorsa Bent. Skit i det...ont i halsen hade jag i alla fall. Naturligtvis missade jag genrepet på Melodifestivalen i Malmö Arena i lördagseftermiddag. Den biljetten tog gärna min svägerska hand om. Kollade in skidor på TV och inte minst Het Omloop från Gent på datorn. När kommentatorn interjuvade Hushovd innan starten blev jag riktigt varm. Han frågade Thor om han visste vem den ende var som vunnit Het Omloop i en världsmästartröja. Thor hade inte en susning....men det hade jag. Naturligtvis är det Freddy Maertens, en av de största klasscyklister som funnits. När han var som bäst var det inte många som kom upp till vevpartiet på honom. Ett år vann han 55 tävlingar!

Söndag morgon fick jag slå en signal till Patrik och ställa in söndagsrundan. Synd för det är veckans träningshöjdpunkt...trevliga kompisar som alltid är snälla och väntar på mig i backarna. Resten av dagen tillbringades med mer skidor och cykel på datorn ....så frånsett träningen har det varit en kanonhelg. En sak måste man alltid komma ihåg och det är att motorn måste gå rent, annars kan man bara glömma allt vad träning innebär. Jag hoppas att jag snart är igång....det brukar bara ta några dagar sen är det dags igen.

1 kommentar:

  1. Så sant Håkan. Motorn måste gå rent, hade själv halsont mm i veckan och vilat mig helt frisk nu så med en ny vecka kör vi igång den friska motorn igen =)

    Krya på dig!!!

    Mvh
    Jocke Team CK Mumien.se

    SvaraRadera