söndag 20 februari 2011

Här nere är det plusgrader!

Här nere på holmarna är det ingen risk att man fryser häcken av sig när man tar en träningstur. Idag gav jag mej iväg mot Puerto de Mogan. Med en profil som liknar tandkortet på en alligator är det mycket upp och ner. Vägen är en av vackraste jag någonsin cyklat på, Stora delar kör man uppe på klippkanten med havet hundratals meter under sig. Blev omblåst av några italienare som körde intervaller i backarna. Dom kom som spjut, så att slänga sig in på rullen var inget att tänka. Väl framme i P.de Mogan gjorde jag en rundpall i rondellen och tog samma väg hemåt. Sen drog jag in i Soria dalen och avslutatde med att köra uppför Soriabacken innan jag vände hemåt. En sak slog mig idag.....eftersom det är söndag var det många spanska cykelveteraner ute och rörde på sig. Det är en fröjd att se dessa gubbar glida fram och tjattra med varann som ett gäng småbarn. Men min stora fundering var...hur fan sitter dom på cykeln? Sadeln i botten och knäna rakt ut, var koden idag. Här måste nere måste det vara himmelriket för en bike-fitting service. Jag kan lova att den killen kommer inte att vara arbetslös.

1 kommentar: