tisdag 11 augusti 2015

På väg igen!

Efter en vår och sommar som inte har varit så rolig på många olika plan är vi nu på väg framåt igen. Semestern fick i år firas hemma i Eslöv. Två veckor som delades mellan lite träning, Touren på TV samt lite jobb i butiken...så va den årliga sommarsemestern gången ytterligare ett år. Dom flesta har klagat på vädret, men där har jag lite svårt att instämma. Ok, lite regn, blåst men ändå ganska mycket sol......i alla fall i Skåne. Detta väder innebar att det blev ganska många bra träningspass. Oftast solopass men ibland gick det passa in med någon i gubbagänget.

Jag va anmäld till La Marmotte i Alpe d`Huez som jag hade tänkt att köra ihop med min gamle kompis Michael Holmes från Leeds. Nu fick jag ställa in men Michael körde och vann + 67 års klassen i stor stil. Riktigt roligt.
Holmes in pain!
Men som sagt va, nu är det nya tag fram mot UCI Masters VM i Ålborg första helgen i September. Just denna tävling har varit målet för säsongen ända sen i höstas när det blev klart att just Danmark tilldelats VM. Problemet är att vägen dit har varit lite väl krokig....men det löser sig säkert!

Senaste tiden har jag varvat distanspass med hårda intervaller på innecykeln. Jag har inget problem att sätta mig på innecykeln även om det är högsommar ute! Jag tycker att just intervallpassen blir jäkligt effektiva....det bara att ösa....kolla ner på mätaren och ta i så att ögonen går i kors. Inga bilar som stör, ingen taskig beläggning, inga korsningar osv. Bara jag och mätaren....i tystnad....inga spellistor och annat skit! Ska jag få  ut max kör jag som vanligt passen mellan 6 och sju på kvällen för då är det finska radio på P4. Jag retar mig på att man kan lägga finska program på en av dygnets bästa sändningstider på en rikstäckande kanal. Just detta kan få mig att klämma fram lite extra power i intervallerna! Jag känner en jäkla massa finnar och alla kan svenska....det känns som det finns bättre språk att använda för detta program....och inte minst bättre radiokanaler.

Nu till helgen är det dags att cykla ett av årets trevligaste lopp, Cykelvasan. Ett riktigt kul lopp på klassisk mark som verkligen rekommenderas. Jag rengjorde cykeln dagen efter fjolårets lopp....jag plockade fram den igår....har inte rört den en gång sen förra årets lopp. Jag cyklade till jobbet igår och den gick som en klocka.....det va lite sämre med chauffören.
IMG_1312.JPG
Bellas Place, Bromölla
Mörrumsån
Rosenbom Karlskrona
Bästa träningssällskapet
Hasse Andersson på scenen i Trollsjön i Eslöv. Det är där vi brukade ha prisutdelning på Gran Fondot! 8000 åskådare....helt otroligt i en stad med 13000 invånare!
Första gänget hem på Vombsjön Runt. Marcus Sjöbo, Kuggen, Marcus, Patrik, Andreas, Den starke snickaren Dennis, Patrik J. Sätofta och Tony S. Bakom kameran en halvdöd gubbe!
I söndags va det dags för riktig PRO cykling. Nu snackar vi snackar inte pro utan mer PRO. Martin, Sätofta, en sliten Alex samt Mats med tandvärk. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar