torsdag 20 juni 2013

Midsommar 2013

Veckan efter Vätternrundan har gått i full fart! Mycket på jobbet...och slitna ben är inget man leker med. Måndagen rullade jag direkt till jobbet och va glad för det! Tisdag blev det lite intervaller...i lugn och ro.
Onsdag körde jag riktiga en minuters intervaller. Jag har en kompis som kör med wattmätare och har läst Coggans bok om watt träning från pärm till pärm. Han snackade om watt hit och dit....vilket säkert inte är helt fel. Sen frågade han mig va jag kör.....och jag svarade Skånska Bonna Intervaller dvs. SBI. Ansiktet blev som en fiollåda på han när han hörde mitt svar!
När jag tränar inomhus brukar jag köra klassiska Palle Munther intervaller.....vilket är en pina...men gör nytta. SBI är den skånska varianten av Palles intervaller...men utomhus!
Haga Kvarn utanför Eslöv är en mölla som är värd ett besök!

Idag onsdag tog jag en komp dag och flexade ut tidigt för en runda i det underbara sommar vädret.
Jag drog en av mina favoritrundor över Ask - Konga - Blinkarp och ner till Röstånga. Sen körde jag till Allarp och Spången innan jag körde på en av Skånes finaste cykelvägar till Hallaröd. Helt underbart...lugnt och vindstilla och knappt en bil ute på vägarna. Ner mot Ringsjön...och sen till Stehags Kyrkby och vidare mot Kungshult. På vägen passerar man en av Skånes snyggaste väderkvarnar, Haga Kvarn. Ner över Skarhults Slott och vidare över Ellinge till Eslöv. När jag stannade på garageuppfarten så va jag nästan överkokt....fast jag druckit två flaskor sportdryck på rundan. Bra distanspass....98 km och ett hurtbullesnitt på 33,6 km/h.

Jag passerade några av mina favorit hus på temat...."bor det någon här"
Snyggt!
Snygg trädgård!
Snygg trädgård!

Nu har jag börjat laddat för Nordiska Veteran Mästerskapen i Randers Danmark. För att hitta en bra form tycker jag om att köra hårda långpass på lite tung växel i backarna...blandat med SBI.... jag vet inte om detta är vetenskapligt bevisat men det passar mig. Nu är det fullt ställ som gäller två veckor framåt!
Så här skulle livet vara när det är som sämst. En Skåne snaps... och en god öl  i ett glas som slår det mesta!

Jag önskar alla en riktigt trevlig midsommar och hoppas att ni får en lugn helg!

4 kommentarer:

  1. Ska kolla om jag kan fixa ett GAIF glas i deras shop....

    SvaraRadera
  2. Imponerande kört på vätternrundan
    Anders F Vadstena

    SvaraRadera
  3. Trevlig midsommar Håkan m. familj, huset mellan Wessmantorp och Forestad som du tagit bild på såg jag faktiskt folk i/vid i måndags kväll...
    när jag passerade med grabben på en cykelrunda.

    SvaraRadera