onsdag 1 februari 2012

Inomhustankar

                                                                    


Bag Duggede Ruder är det som gäller i denna kyla.
                                                

I morse innan jobbet besteg jag Monarken för att dra en repa inomhus. Minus åtta grader utomhus och kallare ska det bli säger dom. Får nog bli inomhuscykling närmsta tiden. Ganska bekvämt....att träna inne...tar inte så lång tid att klä på sig....slipper frysa. Enda stora problemet är att man inte kommer någonstans.
Nätundertröja och kortbyxor samt pannband är det som gäller i klädväg. Vattenfylld flaska....... tre delar Skånska Dagbladet under cykeln för att samla upp ev. svett.
Jag har förstått att många kör med hårdrock, egna CD, sufferfeast på DVD...kanske till och TV när dom tränar inomhus. Själv kör jag med Radio Malmöhus lokalradio eller som Larry sa "Radio Rullator". Jag är oftast motiverad att träna och behöver ingen speciell musik eller film för att få fart på dom gamla påkarna.
Tabata och andra konstiga intervaller är inget för mig då jag kör efter samma motto som skidåkaren Jens Byggmarks sa i en interjuv i TV när han slog igenom..." jag vågar inte träna för mycket för jag bygger så lätt en formtopp"   Hoppsan!!!!
Det stora problemet annars är denna förbaskade imma som kommer på insidan av rutorna när jag tränar i uterummet. Steamy Windows med Tina Turner har nog alla hört.
Jag är inte säker på att ni hört en av mina absoluta danska favoriter från början av åttiotalet. Bakom immiga fönster = Bag Duggede Ruder från TV-2. Här från Skanderborg Festivalen 2004....20 år efter att låten spelades första gången.
 http://www.savevid.com/?url=http://www.youtube.com/watch?v=3QI8nKXv8ZM

2 kommentarer:

  1. Håkan! Jag har lösningen. Här kör vi inomhus och kommer runt, runt! Alltid något!
    Fast det är kanske lite långt att resa varje kväll...
    Att åka utomlands för samma sak räknas inte!

    SvaraRadera
  2. Hej Håkan!
    Kanske inte problemlöst, men jag har fixat en kanonbra lösning. Gissa vilken??/Christer från Colombia

    SvaraRadera