lördag 30 april 2011

Ett lugnt rull

Efter några dagars allergi/förkylning kändes det bättre idag när jag slog upp dom bruna. Inte alls så täppt i kranen och halsen var inte ett dugg svullen. Kändes med andra ord mycket bättre än de senaste dagarna då jag legat helt däckad. Efter morgonpromenaden med Ludde drog Ingrid iväg på Body Pump på vårt lokala gym, Hälsostudion. Det sista hon sa innan hon drog .....ska vi ta en cykeltur när jag kommer hem? En timme och halv senare var vi startklara. Det blev en lugn och fin runda på vägarna mot Lund, vilket är samma vägar jag använder dagligen i min jobbpendling. När vädret är som idag är det svårt att hitta finare omgivningar att cykla i.

Gamla stenbron vid Örtofta kyrka


Örtofta slott
                                             

Svenstorps Gods

Viderups Gods

Ellinge Slott

Långhårig ponny i Getinge
 Idag blev det inte många ohm i pedalerna men vad gör det när solen skiner och vårvädret är som bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar