tisdag 19 april 2011

Bästa morgonen på länge

I morse när jag slog upp ögonen förstod jag direkt att denna morgonen skulle bli den finaste hittills i år. Strålande sol och en östlig vind var det som gällde. När jag drog iväg till jobbet hade jag idag sällskap med Lucas Persson. Lucas är uppvuxen ett par hus från oss och jag har känt han sedan ha var en liten parvel. Nu när han kör i Belgien är det inte så ofta vi kan cykla ihop men var gång vi gör det dyker det alltid upp lite storys från hans tävlingar. Allt ifrån gamla kermesserävar i Belgien till hur dåliga träningshjul var något vi hann att avverka idag. Jobbpendlingen på morgonen kan ibland bli lite längre än raka vägen till Lund och då är det alltid kul att ha lite sällskap. När jag drog på några fartökningar vilket jag försöker göra ibland kändes lördagens Gran Fondo träning fortfarande i benen. En sak som slår mig mer och mer för var år är att det tar längre och längre tid att återhämta sig från de hårda träningspassen. Jag följer inget speciellt träningsprogram utan försöker bara köra så hårt jag kan var gång jag har bytt om i träningskläder. Detta i sin tur gör att jag behöver en vilodag eller två regelbundet.
När jag var yngre kunde man träna dag efter dag i veckor utan att bli sliten.....nu är det helt annorlunda.
Jag hoppas att detta underbara vårväder kommer att bestå över påskhelgen för då jäklar är det tävlingspremiär. Hur det nu ska gå! Mer om det senare.
                 Detta är den vinkel jag oftast ser Lucas ifrån när vi tränar ihop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar