fredag 15 april 2011

Tillbaka i cybervärlden

Under min cykelresa till Italien fick jag ett totalt ras på min dator och kunde inte komma i kontakt med omvärlden, därav bloggtorkan. Hela skiten hängde sig och gick inte att få liv i igen. Men nu är en ny dator införskaffad och intrimmad. Man kan undra hur livet kunde fundera innan datorerna fanns. Röksignaler, brevduvor, telefax och snart fax är grejor som passerat under åren och gjort livet mycket enklare. Jag tror säkert att dessa sätt att komunicera är betydligt enklare och inte minst säkrare än dagens datorer. Datorn var inte billig att köpa för tre år sen. För att få kvalitet köpte jag naturligtvis en märkesvara.....men vad hjälpte det. När jag kom hem och skulle försöka fixa datorn sa alla, det är inte lönt....köp en ny. Är det  man kallar utveckling så blir jag trött på dagens slit och släng samhälle.
I morgon lördag är det vår årliga Gran Fondo träning. Klockan 9 kör vi från Trollsjön i Eslöv. Vi kör samma  runda som Gran Fondot går dvs. 138 km. Det ska bli kul att träffa alla trevliga cyklister och inte minst se hur dom skött sin vinterträning. Lotta på åsen backen kommer säkert att ge många ett högt Ohm i pedalerna.
Rapport kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar