söndag 1 november 2015

2016 är långsamt på gång.

Efter ett år som på flera plan inte varit något av dom bättre jag varit med om är det dags att se fram mot 2016. Nu tar vi tag i det och ser som sagt va fram mot nya mål.
Under oktober har jag slötränat lite och också passat på att ha lite ledigt. Idag första November drar vi gång igen och det ska bli kul som vanligt. Det är konstigt va mycket piggare man blir när man får svettas lite mer regelbundet.....endorfinerna slår frivolter och den gamle blir piggare.
Idag körde vi en söndagsrunda med vintercyklarna. Robert och jag mötte upp Alex, Johan och Mats som kom farande från Lunda hållet. Vinden va lite sydvästlig och vi styrde väster ut mot Virke - Lilla Harrie - Södervidinge - Västra Karaby - Hofterup innan vi snart va framme i Barsebäck. Det va inte så mycket till vind idag, i alla fall inte med skånska mått mätt. På vägen ner mot Löddeköpinge blev det lite mer motvind men inte mycket att snacka om. Just innan Lödde for det i Alex något.....jag vet inte va det va för anfall han fick. Han skrek lucka...Contador och något annat jag inte uppfattade och drog iväg i en jäkla spurt. Problemet va att vi skulle svänga höger och han drog rakt fram. Det tog nog hundra meter innan han vände sig om och såg att han va ensam och vände.När han skulle köra ifatt oss ökade vi lite så det tog ett bra tag innan han kom ifatt oss med tungan hängande ner på framhjulet. Eftersom Alex är det det unga inslaget i gubbagänget får vi nog skylla på ungdomlig entusiasm.
Alex körde som en Pit Bull idag!

Efter Lödde körde vi mot Borgeby - Stävie - Vallkärra - Stångby där vi tog höger mot Odarslöv för att lämna av Alex i hemmet. Hans utgångstillstånd va på väg att rinna iväg och det ju inget man vill vara inblandad i.
Sen skarvade vi på mot Sandby - Flyinge - Gårdstånga innan vi va framme i Örtofta igen. Johan och Mats körde mot Lund och Robban och jag körde på mot Eslöv. Sallerupsbackarna som brukar vara tunga gick bra denna gång när man hade en förståndig Robban som sällskap. Inga ungdomsryck här inte. Hemma stod mätaren på 92 km och hurtbullesnittet hamnade på 29,3 km/h vilket är lite klent....men jag får skylla på den där tunga vintercykeln....för det kan väl inte vara den dåliga formen. Men som han sa.....det är ju sent på året.....eller kanske tidigt på det nya året!
Alex, alltid starke Robban som är varmblodig, Mats och Johan.

Jag har blivit med med en ny trainer och nu ska jag bara sparka liv i en gammal PC sen jäklar ska det svettas inomhus. Ska bli kul.....men det enda bekymret jag har är att det inte varit några finska program på P4 mellan sex och sju på kvällen senaste två veckorna. Det har varit något mycket bättre...Ulf Elving med gamla godingar från förr. Problemet är att just dessa finska program får mig att ta lite extra.....ska se om jag inte kan hitta några gamla kassettband i någon låda.

Bildresultat för dammsugarrör
Dammsugarrör teleskopmodell, kan rekommenderas både till bänkpress med bred fattning samt knäböj.  
Jag har också passat på att byta gym under hösten. Har varit på det gamla gymet i femton år så det kändes kul att prova något nytt. Har inga ambitioner att bli en ny Hulk utan det är mer frågan om att stärka upp en gubbakropp. Vikterna är inget man snackar högt om.....eller vikter och vikter....jag kör fortfarande bänkpress och knäböj med dammsugarröret. Härom morgon va det några handbollstjejer typ  femton - sexton år på gymmet. När dom körde knäböj stod jag bara och kollade hur mycket vikter dom laddade på. Jag fick smyga i ett hörn med mitt dammsugarrör så dom inte såg det....skämmigt!

1 kommentar:

  1. Håkan du vet ju att tjejerna är det starka könet😉 dammsugararör" skärpning" ha ha.

    SvaraRadera