söndag 6 oktober 2013

Nu är det dags att veva igång!

Veckan har rullat på som vanligt med jobbpendling som nu sjunger på sista versen. Inte för att jag bryr mig om vädret för det finns kläder som räcker till för året runt cykling. Det är mer att man ska köra två mil till jobbet i mörker. På min resa till jobbet är det vanlig väg som gäller.....ute på landet finns det inga cykelbanor!
Härom kvällen va jag igen på Hörby Atletklubb för lektion nummer två med Patrik J. Denna gång körde vi igenom överkroppen eller rättare sagt det som finns kvar av det som en gång va muskler. Fy fasiken va svag man är i armar och axlar. Patrik hade tålamod och gick igenom en hel hög övningar och jag lovade att ta tag i det och inte minst tänka på tekniken. Stort tack för hjälpen Patrik, den va guld värd!
                                                                         
Sådana här knudor får man på Hörby Atletklubb!
I lördags skulle vi köra MTB i Genarp men vår guide Oskar fick ett sent förhinder så det fick bli gymmet. Jag och frugan har sedan många år varit kunder på Hälsostudion i Eslöv. Nu har dom byggt ett helt nytt gym som är riktigt fint....i alla fall för att vara i en sån liten stad som Eslöv.

Nu va det dags att träna själv och tänka på Patriks alla råd. " Tänk på tekniken " malde i huvudet hela tiden! Nog tänkte jag på tekniken men shit va svag man är. Vissa övningar fick jag bara köra med stången...utan vikter och det va tungt! Nästa gång jag ska till gymmet kommer jag ta med mig dammsugarröret hemifrån så jag får något mer lätthanterligt!

I morse när jag slog upp dom bruna kände jag mig helt gipsad i kroppen. Träningsvärk De Luxe är bara förnamnet. Men det va bara att bita ihop för en söndagstur med gubbgänget väntade. Anders W. och jag mötte upp Patrik H. Mats Murare, Johan B. och dagens gäst Fabian som är en gammal kompis till oss alla. Västlig vind innebar att vi styrde västerut i motvinden. Virke - Marieholm - Torrlösa - Svalöv passerade vi på vägen mot Sireköpinge. Här i backen upp mot fiket gick det på bra...Mats Murare hade för dagen kristallben och körde på bra.
                                                                     
Snygge Fabian va ett glatt sällskap på dagens runda!
Tågarp
                                                                                  
Snart va vi Tågarp vilket alltid får mig att tänka på sjuttiotalet när man va ung och festsugen. Det va ibland lite bökigt att få tag i lite eldvatten inför helgen...då va Tågarp räddningen. Byn hade sveriges minsta systembolag och just denna butik hade under många år ett nedläggningshot på sina axlar. För att hålla försäljningen uppe så sålde man till alla som kom in i butiken....oavsett ålder!
                                                                             
Anders sa att han ätit glass på lördagkvällen...ingen trodde honom.
Vi rullade på ner till Asmundtorp - Häljarp - Saxtorp. När vi svängde ner mot Löddeköpinge började vi äntligen få lite vind i ryggen....men va hjälpte det.....benen va helt döda efter lördagens gymövningar. Efter Lödde drog vi mot Furulund och sen den lilla tunga vägen över V.Hoby. Här började Wall elda i backarna och vi andra slet på och Johan började köra sin version av döende svanen. Men räddningen blev korset vid Krutmöllan där vi gjorde ett snabbt stopp! Johan och Fabian svängde höger mot Lund .... och jag tror att Johan va glad att han hade Fabian som sällskap i sidvinden. Vi andra körde mot Örtofta där Mats och Patrik drog mot Sandby och Wall och jag styrde mot Eslöv.
                                                                       
Mats med kristallben och Johan med släggan!
                                                                                 
Patrik, lika pigg som vanligt
                                                                           
Jag är ingen större stilpolis, men jag såg snart att Fabian försökte dölja ett par kompressionsstrumpor under knävärmarna!
Hemma visade mätaren på ett bra distanspass med ett hurtbullesnitt på 32.5 km/h och 106 km.

Snabbdusch och sen va det dags att klippa gräsmattan som växer bra ännu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar