söndag 13 oktober 2013

Idag blev det inte mycket träning!


Veckan har som vanligt rullat på i snabb takt. Lite halvknackigt med träningen....lite jobbpendling och inte minst lite gymträning är det som stått på programmet.
När man studerar Facebook och andra sociala medier så har man insett att dom flesta cyklister i Sverige utom jag, inlett sin vinterträning. Det är bilder på distanspass och grusvägsträning.....mörkerkörning med lampor, ja det har till och med dykt lite fyra minutare på testcykel.
Träning för ett bra 2014
                                                                              
Klart att alla är sugna på att få en bra säsong 2014 men det känns fortfarande lite avlägset. Jag menar...det är fortfarande ett halvår till vi ska ha nummerlapp på oss nästa gång!
Man hinner nog både få formtoppar....svackor...inspirationsdipp....motiveringstoppar, flera gånger om innan våren är här!
Jag vet av erfarenhet att det är inte lönt att dra igång med stenhård cykelträning redan för då är suget borta långt innan midsommar!
Förhindra förfallet!
                                                                           
Jag säger som min gamle kompis Coach sa till mig för ett tag sen.....I vår ålder är det inte frågan om att bli bättre utan mer en fråga om att förhindra förfallet!
Nu va det dags!
                                                                     
Idag sket jag i att träna och tillbringade dagen med att reda ut en mängd surdegar som blivit eftersatta. En total garagestädning som skulle varit gjord månader sen ger en mycket bättre belåtenhetskänsla än vilket vilket distanspass som helst i början av oktober.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar