måndag 26 augusti 2013

Här händer inte mycket

För stunden händer det inte så mycket...jobbpendling som vanligt. Fast inslagen av hårdträning på morgonen blir färre och färre. Det samma gäller inspirationen att ta i. Jag hade tänkt att hänga i med träningen september ut.....annars blir hösten lång!
Får se om jag under hösten kan hitta några mer tillfällen att nåla fast en nummerlapp på klubbtröjan.
I helgen va det dåligt med träning eftersom jag va över i Danmark och uppvaktade svägerskan på hennes födelsedag.


Idag när cyklade hem från jobbet fick jag sällskap med en av mina bästa träningskompisar, Johan B. Vi har inte cyklat ihop sen i våras eftersom Johan har mycket att stå i på jobbet. Men nu är han på gång igen och satsar som vanligt stenhårt på vinterträningen. Många idrottstalanger har jag sett igenom åren och Johan är en av dom som absolut platsar i toppen. Ibland har vi inte sett honom på flera månader och helt plötsligt dyker han upp och kör skiten av oss på intervallerna. Vi bara frågar.....har du tjuvtränat? Nä...bara sprungit lite.
                                                                         
Johan är killen med drag i pedalerna!
Första gången jag träffade Johan va på CK Lunedis träning för 6-7 år sen. Vi körde lagtempo och det va inte många kvar....helt plötsligt kommer det en snubbe helt själv helt ut på fel sida i vinden. Han kom som en kula och vinglade över halva vägbanan.....det va Johan. Han är fortfarande lika stark....och vinglar gör han ännu, men något mindre med åren. Vi träningskompisar har haft många goda skratt tillsammans med Johan igenom åren och vi hoppas på många fler!

Nu drar jag till Eurobike för att kolla in 2014 års nyheter. Det kommer bli några dagar i weissbieren och wienerschnitzelns tecken...inte bra för form men jäkligt bra för smaklökarna.
Wienerschnitzel är det som gäller efter en dag på Eurobike!
                                                                     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar