torsdag 15 augusti 2013

Nu ska det bli skoj!

                                                                  
Nu är det laddning för CykelVasan som gäller. Eller laddning och laddning...ja, jag vet inte riktigt hur man gör för att ladda inför ett långlopp på cykel. Det är väl som vanligt, lite pastaladdning som gäller.
Det är värre med materialvalet....9 mil i skogen är ju inget man har något större erfarenhet av.
Jag kommer ihåg när jag körde mitt livs andra långlopp på MTB, vilket va Bockstensturen för 6 år sen. Jag dök upp lite innan start med nyputsad cykel och välpumpade däck. Jag hade lagt i 5 kg tryck för dom sa ju att det va mycket grusvägar! Precis innan start stötte jag på den lille dansken Lars Therp som såg lika laddad ut som vanligt. Jag frågade Lars vilket däcktryck han hade.....to og ett halvt kilo...va svaret! När viskade fram att jag hade 5 kilo höll han på att ramla av cykeln! For helvede Hågan.....du kommer att studsa åt fanders. Jag rullade iväg bakom ett parkeringshus som låg vid starten och släppte ut massor av luft.
Kändes sumpigt men jag höll mig i alla fall på vägen.
Nu får se vad experterna rekommenderar för däcktryck nu på lördag!
Här drar täten iväg med Johan Lindgren längst fram!
                                                                   
Klockan 9 på lördag går starten och riktigt kul ska det bli......i alla fall om vädret är på sin bättre sida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar