söndag 4 augusti 2013

Då va det dags!

Kände mig seg i söndags på gubba SM. Förkylningen jag vaknade upp med i tisdags morse kanske va anledningen. Tisdagen på jobbet gick i Alvedonets tecken. Tisdag kväll när jag kom hem va jag halvdöd! Onsdag och torsdag tillbringade jag på sofflocket. På fredagen kändes det bättre så det va dags att va tillbaka på jobbet. Det är längesen jag va förkyld så det va väl dags igen för en släng.

På lördagen tog jag mountainbiken till jobbet och rullade lite grusvägar. Jag stack lite tidigare på morgonen för att ta sväng förbi lasarettet i Lund för att kolla på starten av Ride of Hope.
                                                                   
Två gamla IFK Kristianstad cyklister från den gamla goda tiden. Alltid lika glada och positiva!
                                                                               
Ett riktigt stark gäng från Eslöv, med Bengan i täten!
                                                                                   
Guy, ska köra hela vägen upp till Stockholm...kommer att gå som en dans.
                                                                           
Två starka killar, Kasper och Markus!
                                                                         
Alltid glade Petter Eiring för dagen klädd i HCK snygga klubbtröja. Jag är inte säker....men han har säkert nybakade bullar i bakfickorna!
                                                                               
Starten är på gång!
Alltid lika kul att se cyklister i alla former ge sig iväg. Många bekanta och inte minst glada ansikten att slänga käft med. En del var nervösa för dagens etapp till Halmstad. Årets varmaste dag och säkert en av dom fuktigaste också. Nu hade dom tur för det va bra medvind hela vägen upp till Hallandsmetrolpolen.
                                                                       
Nisse från Ystad har jag känt i fyrtio år! Efter en svacka ser han numera mer vältränad ut än någonsin. Nisse va cyklist i många år i Vinco, Ystad. Jag glömmer aldrig när han vann sitt livs ända cykeltävling på Öland. Han va loss med en klubbkompis som lät Nisse vinna spurten i stor stil. På vägen hem när klubbusen passerade Karlskrona skrek Nisse...stopp.....fikastopp och jag bjuder på tårta! Det va tider det!!
På vägen hem från jobbet höll jag på att få värmeslag....

Idag söndag blev det ett bra distanspass med den starke snickaren Wall och den nästan lika starka Lucas Persson. Efter en säsong som Lucas säkert vill glömma är han på gång igen. Sjukdomar och skador har kantat vägen sen April, men nu börjar han se ljuset i slutet av tunneln.
                                                                                   
Dom här två ryggarna såg man mycket av i dag.

Vi körde en bra sväng över Kågeröd - Ekeby- Billesholm - Mörarp - Gantofta - Vallåkra - Härslöv - Vadensjö - Asmundtorp - Billeberga - Marieholm - Eslöv. Bra runda i ett jämnt och fint distanstempo. När jag rullade på på garageuppfarten med lite slitna ben så stod mätaren på 120 km och det gyllene hurtbullesnittet hamnade på 32,5 km/h


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar