lördag 21 januari 2012

En underbar vecka i solen


Ja.....då va man hemma igen efter en underbar vecka nere på Gran Canaria. Efter en lång, mörk och inte minst blöt höst va det inte helt fel att få cykla en vecka med kortärmat och bara ben. Jag bodde ihop med Cykel Citys elit team på Hotel Marina Suites i Puerto Rico. Ett riktigt bra hotell med underbar service och mycket vänlig personal. Bara en sån grej som att man får sina träningskläder tvättade var dag är en service man verkligen uppskattar när man är på läger. Maten är också viktig när man tränar varje dag...och här behöver man inte gå hungrig. För mig som är glad i mat gäller det ta det lite lugnt annars kommer man hem med skinnet mer spännt än vanligt. Jag tränade så gott som varje dag med elit laget som körde mest distans dom första dagarna. Ibland va det inslag av styrketräning i några backar....och då fanns det inte en hjalmar att hänga med. Lika svårt va det när dom körde lagtempointervaller......då hängde man som en slips längst bak. En av dagarna mötte vi Saxobank som också låg och tränade på ön. Kul när man hör Kasper Klostergaard säga "där kommer Cykel City" vilket visar att grabbarna satt sig i respekt ute i Europa.
Annars bestod dagarna mest av träning (nån dag va vi ute i mer än sex timmar) ,lite slappande vid poolen, äta upp sig....samt för oss gubbar en öl eller två på kvällen. Sämre kan man ha det.
Den där korpulente tysken att cykla med som jag letade efter hittade jag aldrig.......men det gick bra med lite yngre killar också fast dom gav mig ömma ben i de flesta backarna.
För er som funderar på att lägga en vintervecka på cykling kan jag verkligen rekomendera Gran Canaria. Bra vägar med mycket bra beläggning, för det mesta bra och förstående bilister samt inte minst ett underbart väder. Vi hade tio minuters regn på en vecka. Den enda nackdelen som jag kan komma på är att ön är lite väl kuperad. Men på vintern när man mest försöker få ihop timmar så är bara att ta den fart man kan....upp kommer man alltid.
Jag fick ihop nästan 26 timmars cykling på 6 dagar vilket kändes i benen varje kväll man kröp ner under täcket.
Efter att ha pustat några dagar va jag på gymet i morse för första gången på två veckor. Jag kände träningsvärk redan på väg hem i bilen...så i natt blir det nog till att ligga med stödkäpp.

Det har snöat hela eftermiddagen så vi får se om det är vintern som är på gång eller det är det vanliga skåneblasket.
Henke Åbom stöttar mig efter många timmar i sadeln
Ola, Formtoppen cykel, Mats, Cykel City Veteran och Magnus, Formtoppen Cykel
Bra körande Åbom
Robert Pölder
En urstark Landis Landström
Svenske mästaren Philip Lindau, alltid lika glad
En trött Johan Broberg, efter backtävlingen
Kurt, ägare till Morgan Blue hade några trevliga dagar med sitt favorit team Cykel City
En trött men glad Jonas Bjelkmark





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar