lördag 31 december 2011

Det blev ett bra slut på 2011

Efter att försökt bli av med julmaten genom lite träning så va det dags för mingelkväll med Formtoppen i Höllviken. Formtoppen Cykel hade bjudit till Strandbaden i Falsterbo. Det va tre olika föreläsare som höll igång lite innan det va dags för mingelmat.....någon öl samt liveband. Först ut va triathleten Jona Dahlqvist som visade en film om sin triathlonsatsning samt snackade lite allmänt om motivation och passion för sin idrott. Mycket inspirerande av en tjej som har ett go och drive som slår det mesta. Sedan kom Lisa Kaptein Kvist som för några år sen blev vald till Sveriges bästa PT = Personal Trainer. Lisa snackade lite om kost och speciellt kost för idrottare. Det va säkert många tankar som väcktes....där ibland mina. En sak kan man konstatera och det är att kosten är viktig om man sak motionera......och säkert lika viktig om man inte rör på sig. Sedan va det den gamle storcyklisten Sven-Åke Nilsson som snackade om cykling och sin karriär. En sak kan man konstatera och det är att Sven-Åkes karriär är det inte många svenska cyklister som kommit i närheten av och det tar säkert många år innan vi kommer att få fram en åkare som ens kommer upp knähöjd med Sven-Åkes resultat. Tänker er att se en svensk på Eurosport i den prickiga bergströjan i Touren....jag är säker på att det eminenta kommentatorsparet Vacci - Adamson skulle vara nära en hjärtinfarkt......i alla fall Vacci. Sven-Åke ville att jag på slutet skulle komma in som side kick.....där vi bollade lite anekdoter och storys. En riktigt lyckad kväll som säkerligen uppskattade av de flesta. Formtoppen statade sin cykelklubb i våras och har redan 240 medlemmar varav 120 ska köra Vättern. Ett helt fantastiskt resultat som man inte kan vara annat än imponerad av. Tänk om det go fanns i alla sveriges cykelklubbar då hade vi haft en sport som såg helt annorlunda ut. Inget bytänkande...inget snack om dom eller vi.....i mina ögon är alla som cyklar cyklister...vare sig dom har licens eller inte.......och man ska aldrig glömma att det ena brukar alltid ge det andra.

Trevligt mingel med Formtoppens superstar, Ola och Sven-Åke Nillson

Jona Dahlqvist inspirerar


Lisa Kaptein Kvist snackar om kostens betydelse
Igår fredag tog jag kompledigt....jag har samlat ihop en del komptimmar under de trettio åren vi drivit affären.....och nu börjar det bli tid att börja plocka ut dom. Det blev en träningsdag med några av mina vanliga träningskompisar som va lediga. Mats Murare, Patrik H, Anders W. Jesper S. och en nu frisk Lucas blev dagens sällskap. Lucas som har haft halsont i över en vecka ville bara ta en kortare "komma igång runda" så vi lämnade av honom i närheten av Eslöv efter två och en halvtimme. Därefter drog vi mot Lödde för att lämna av Jeppe som just kommit igång med träningen. Därefter drog vi mot Furulund och därefter över backarna till Örtofta. Backarna är lite sega och benen började bli tunga....när jag plötsligt hör Mats skrika attack....va fan....inget hände förutom att Mats smög upp jämnsides med mig. Jag undrade va som va på gång...då sa Mats att han hade sagt tack.....för att vi inte gasade för mycket i backarna.....jag känner den killen ....och jag tyckte precis det lät som attack. Det är inte första gången han fintar mig...vi skiljdes i Örtofta där Mats och Patrik drog mot Lund och Anders och jag styrde mot Eslöv. Väl hemma stod mätaren på 116 km och ett hurtbullesnitt på 29,8 km/h. En bra runda i det bästa vädret på länge.

Året sista runda med gänget, Patrik, Anders W och Mats Murare.
Jag vill passa på att önska alla vänner och kompisar ett riktigt gott nytt år och hoppas att 2012 blir ett kanonår för er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar