söndag 6 november 2011

Det rullar på

Veckans aktiviteter har mest gått i arbetets tecken.....fast lite träning har man hunnit med. En kvällstur med MTB samt ett spinningpass samt lite styrka va det som hanns med innan helgens turer. Lördagen bestod av ett bra MTB pass ihop med Anders W. Skogarna norr om stan samt en tur upp mot Höör hann vi med innan det va dags att dra hemåt. Det som jag tycker är kul med MTB är att man kommer ut på vägar som man aldrig använder med racern. Det blir mest grusvägar samt en och annan stig......det tekniska är inget för mig. Det är konstigt...i somras hade jag inga som helst problem att köra ner för Galibier i nittio blås.....utan att skänka det minsta tanke. När jag ser ett lerhål ute i skogen stannar jag alltid upp innan och funderar på om det är bottenlöst eller inte.....detta brukar resultera i att jag får tvärstopp ungefär mitt ute i leran.....i bästa fall... om jag inte kört omkull innan. Tekniken i skogen är något man får jobba med om det ska bli något lopp i framtiden.


Anders W. är en trygg rygg att ligga bakom i skogen

Christer, Mats, Johan, Anders samt Jesper är ett bra och inte minst roligt gäng att träna med.
På söndagen blev det som vanligt ett långpass med gubbagänget som idag va förstärkt med elitklassaren Jesper Spjuth. Vi andra va Mats, Anders W, Christer N samt Johan B. som det va ett tag sen vi såg senast. Idag tog vi en tur över Trollenäs, Öslöv, Stehag, Ormanäs och vidare mot Sätofta. Här tyckte vi att det luktade nybakat....kan det va Sätofta-Lasse som va igång. Det gick rykte om barnkalas och vi tyckte synd om ungarna som med stor risk blivit utan bullar om vi släppt loss Johan där...så vi drog vidare mot Ludvigsborg. Där drog vi upp mot Södra Rörum och sedan ner mot Hörby. Genom centrum och sedan upp mot Lyby och vidare mot Löberöd. Ner mot Holmby - Flyinge där Christer, Johan och Mats vek av mot Lund. Vi andra rullade på mot Örtofta...där Jeppe fortsatte mot Lödde och Anders och jag drog hemåt Eslöv över de alltid tunga Sallerupsbackarna. Väl hemma i den stora staden Eslöv stod mätaren på 111 km och hurtbullesnittet 29,6 km/h.


Christer hann med en sista vurpa innan han drar till Columbia.
Det va roligt att träna med Christer Nilsson igen för det va ett tag sen senast. Antagligen kommer detta att bli sista passet ihop på länge för Christer ska ta med sig frugan och emigrera till Columbia närmsta tiden. Columbia låter betydligt varmare och inte minst mer kuperat än Skåne....så det kommer säkert att passa Christer som handsken.
Det fina vädret håller i sig och gör cykelträningen betydligt behagligare än vad det brukar vara vid denna årstiden. Hoppas att det håller i sig ett tag till .... så blir inte vintern så lång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar