tisdag 29 november 2011

Samma gamla väg

Ibland är rakorna även långa i Skåne


Helgens träning blev så där, lite MTB i lördags med diverse intervaller. Skitigt och lerigt men skoj. Söndagens storm och regn gjorde att all uteträning inställdes. Uteträning på cykel är det jag helst vill göra men ibland blir det för bra. Det blev att damma av testcykeln och dra av säsongens första innepass, vilket inte va mycket att tala om. Oinspirerat och tungt....men nu är det gjort. Det va inte många watt som producerades.....men däremot kände jag en jäkla massa ohm i pedalerna. 
När jag satt där i min ensamhet kom jag till att fundera på mina träningsrundor häromkring i trakten. Jag har farit runt på samma vägar i fyrtio år och känner mig inte absolut inte uttråkad på det. Det är konstigt......snackar man med en golfare som alltid spelar på samma bana tycker man att han är en tråkig jäkel. Men det är klart bollen ramlar ju aldrig ner på samma ställe.
Jag tycker om att cykla på andra ställen....gärna utomlands....men det ska tränas så är hemmavägarna bäst. Du vet exakt vilket håll vinden kommer från, du vet på kilometern hur långa rundorna är.....och du vet hur det ska kännas i backarna. Allt detta tycker jag gör cykelträningen optimal här hemma omkring. Sen att det samma gamla hål i vägarna som det alltid varit är helt OK.
Nu är det snart December vilket innebär att det börja bli dags att träna lite mer strukturerat om det ska blir någon fart i pedalerna nästa säsong.

1 kommentar:

  1. Hej Håkan!
    Här är bara nya vägar, men inte så många, men ack så jobbiga. På hemvägen idag var cykeldatorn på ensiffrigt. Fy f.. vad jag var sliten.
    Mer kommer på Örestadscyklisternas hemsida.
    Varma hälsningar från Colombia
    Christer

    SvaraRadera