söndag 18 september 2011

Snart dags för VM

Ett cykel VM så in på knutarna får vi säkert inte uppleva igen...i alla fall inte på många år. Man märker att det blir mer och mer snack bland kompisarna om att man måste åka in och titta. Som cykelintresserad är naturligtvis ett besök på VM ett måste.....atmosfären, stämningen och inte minst spänningen är inget man får uppleva hemma i TV soffan. För mig är cykel en av de bästa sporterna man kan hitta på TV...speciellt när Adamsson och Vacchi är i högform på Eurosport. Därför programmerar jag videon innan jag tar tåget till Köpenhamn.....så kan man senare på kvällen se hur tävlingen avgjordes.
Jag kommer att åka in på fredag och söndag. Damernas linje på lördag kommer jag nog att skippa...men man vet aldrig.....kanske ölen och dom röda pölserna lockar över mig.

Hittade denna bilden från England Runt....här kan vi snacka kanttvind.....och jag kan inte hitta en enda grindvakt!

Cykelpendlingen håller i sig...fast vädret har varit lite sådär. Det har regnat lite men det är fortfarande varmt. Härom morgonen fick jag sällskap med triathleten Kristian Hallsten på en morgonrunda innan jobbet. Shit...säger jag...han på tempocykel med en 100% inspiration för om 10 dagar bär det av till Ironman på Hawaii....jag hängande bakom som en slips. Helt plötsligt när jag går för fullt vänder han sig om och säger "är det OK om jag tar en intervall"......jag hade inte mycket att svara med men tänkte...undrar vad han pysslat med sista halvtimmen om han nu ska dra av en intervall. En sak är säker....det är inte mycket till rulle på kille som kör tempocykel. Med den formen som Kristian har byggt upp på cykeln tror jag nog att cykelmomentet kommer att vara det minsta problemet på Hawaii.


Patrik, kul att ha en bra träningskompis tillbaka i sadeln
 Igår lördag va det höstens kallaste morgon....bara 10 grader när Anders hämtade upp mig för vår träningsrunda. Vi mötte upp Patrik på vägen mot Lund....och drog mot Trollenäs - Öslöv - Stehag - Gamla Boo - Pugerup - Hurva - Flyinge och tillbaka till Eslöv. Lite kallt och blåsigt men en underbar morgon med lite solsken. Det var länge sen jag körde ihop med Patrik....vurpan i Laholm tog mycket värre än vad det såg ut....men nu är han på gång igen och det tar nog inte lång tid innan det är som vanligt igen. Ska man vara skadad eller sjuk så är det rätt årstid för det nu....innan vi sätter igång med alla svenska cyklisters favoritämne...Vinterträning.

Jag såg att Sundsrundan i Helsingborg igår hade 200 startande.....riktigt bra för att vara första året. Mycket bra initiativ av Fredrik Jansson i cykelklubben.se att engagera Helsingborgs Kommun till en sån cykel PR. Här finns det stor utvecklingspotential.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar