måndag 12 september 2011

Hösten har nog kommit

Veckorna knallar på och pendlingen till jobbet håller fortfarade i sig, fast det blir jobbigare och jobbigare att komma iväg på morgnarna. Kallt, blåsigt och inte minst regnet gör det inte så värst inspirerande att gränsla ramen på morgonkvisten. Men det gäller att hålla i ett tag till annars blir det en lång höst. Det snackas redan en jäkla massa om vinterträning hit och dit.......Nästa år då jäklar...osv är något man hör varje dag. Det är helt rätt inställning, men man ska komma ihåg att det ca. sju månader till vi ska tävla nästa gång......och vi hinner nog tröttna flera gånger på att träna hårt varje pass fram till dess...det är en lång vinter.
Själv tycker jag att vinterträningens tjusning är att man kan träna massor av olika grejor kombinerat med lite cykelträning....vilket ger ett mycket större sug att köra hårt på cykeln framåt vårkanten när det är dags att öka träningsdosen. Själv gör jag lite av varje på vintern....crosstrainer...roddmaskin....gym...rullskidor.....MTB....och naturligt den obligatoriska långturen på crossen varje söndag.
I lördagsförmiddag tog jag en träningsrunda med Anders W.....bra tryck med lite intervaller gjorde rundan till ett bra pass. Samma vanliga vägar som oftast står på schemat när vinden är västlig. Trolleholm - Marieholm - Norridinge - Trä - Möinge - Hofterup - Barsebäck - Lödde - Furulund - Örtofta - Eslöv. 67 km stod mätaren på när vi kom hem och två timmar höll vi på.


Nu har betkampanjen börjat på Örtofta sockerbruk, vilket jag inte tycker är en höjdare. Det är inte fel med socker....jag älskar sockerkaka och andra sötsaker.....men jag älskar inte alla långtradare och traktorer som lämnar sockerbetor på bruket. Jag läste i Skånska Dagbladet ifjol att dom räknar med att kommer ca. 700 traktorer och lastbilar om dagen till bruket, så det är en jäkla rusning på vägarna härom kring och så håller det på fram till mitten av januari. Men detta är något vi får leva med när vi har sveriges enda sockerbruk inpå knutarna.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag håller med om att man lever farligt när man blandar sig med alla långtradare till sockerbruket med många gånger unga chaufförer som håller på med sina mobiltelefoner.
    Men man skall vara positiv. Det är jätteskönt om man kommer från Landskrona och har rastat cyklofånarna och får en traktor framför sig i motvinden./Christer

    SvaraRadera
  2. Dom skitar ju ner också, denna höst och vinter ska jag hoja ute i vägbanan där det e renare än inne vid kanten. Trött på att rispa knogarna på framklingorna när man tvättar hojen.
    I höst ska jag ta tag i att röja upp en rolig sträcka i skogen för cross här ute i Stenskogen och försöka binda ihop den med slingorna i Orup och Sätofta (allt ligger söder om Höör för dom som inte känner igen namnen). /Jerker

    SvaraRadera
  3. Ovanstående innehåller mycket ironi, glömde få med detta...

    SvaraRadera