lördag 30 juli 2011

Det är tungt ibland

Efter att kommit hem från jobbet vid åttatiden i tisdagskväll va jag sliten. Tidig uppstigning..misslyckad resa till Laholm...hem med Patrik...till jobbet för att hinna med sista timmarna innan vi stängde....lite pyssel innan jag kom iväg hem...trött som en apa...trodde jag att dagen började se sitt slut. Men icke. Hann lagom hem för att slänga i mig middag och ett glas från bagen.....det va då det började.

Ludde vår kompis i tolv år
 Vår hund Ludde som sen en tid tillbaka inte mått bra började nu plötsligt må ännu sämre. Vi har vetat sen en vecka tillbaka att han hade en tumör i magen och inte hade så lång tid kvar. Nu började hann kräkas och bajsa blod och vi förstod att klockan va slagen. Han va orolig och verkade ha smärta....så det va bara att ringa djursjukhuset i Malmö....dom sa att det va bara att komma så fort det gick. Ringde ungarna så dom kunde komma hem och säga ett sista adjö innan det va dags.
Ett par timmar senare va vi Malmö och fick ett mycket professionellt mottagande av jourveterinären. Ett sista adjö sen va det dags för en spruta....20 sekunder senare va Ludde i himlen. En av de värre dagarna i mitt liv...man blir helt otroligt fäst vid ett husdjur och man vet att denna dag skall komma men fy fan va jobbigt.
Vi fick tolv år tillsammans med Ludde...han var alltid med oss på fritiden ....resor...jobbet...ja överallt och nu är det slut.
Var i säng vid sextiden och sov inte många minuter innan det va dags att stiga upp vi åttatiden för att ta sig till jobbet.....trött som attan och jäkligt deppad.
På torsdagen tog jag cykeln till jobbet för det va torrt ute...på kvällen när jag skulle hem så vräkte regnet ner...som vanligt denna sommar. På fredagmorgonen körde jag lite intervaller på morgonen...hann till Kävlinge då öppnade himlen sig och regnet vräkte ner.  Till jobbet för en snabb dusch och ytterligare en lång dag ......när det dags att cykla hem vid sjutiden regnade det naturligtvis......för jäkla kul att vara cyklist denna sommar. Nu börjar jag bli trött på regnet.....dom har lovat bättre väder nästa vecka...hoppas att de för en gångs skull har rätt.
Jag hade tänkt att köra Velofondo i Vårgårda idag men efter veckans övningar fick det bli en DNS = Did Not Start. Jag orkade inte ta tag i det samt att formen for rakt ner i brunnen denna vecka. Hoppas att jag kan få lite fart i benen för nästa helg är det Veteran SM i Halmstad. Är inte formen bättre än nu kan det bli ett tungt race....men jag får väl försöka bita ihop.

3 kommentarer:

  1. Beklagar, det är inget roligt med husdjurskompisar som tackar för sig...

    SvaraRadera
  2. Beklagar. Föräldrarna hälsar och skickar en tanke också. Vi kommer aldrig glömma Ludde, o jag saknar honom redan!

    SvaraRadera
  3. RIP Ludde
    Håkan, gör ditt bästa nästa helg och jag lovar att Ludde blir stolt över husse.
    /Fredo

    SvaraRadera