fredag 17 oktober 2014

Träningen är i gång igen!

Efter ett välbehövligt break som gjort susen både för huvudet och kroppen är man igång igen. Det har varit ett långt år med mycket jobb och stress samt lite försök att klämma in träning där emellan.
Det har gått ett år till fast det varit lite tungt emellanåt...men nu tar vi nya tag för en bra säsong 2015.
Jag vet inte vilka mål det kommer att bli,men det blir väl dom vanliga.... Örestadsloppet, Gran Fondo Köpenhamn, Vättern. Kanske klämmer jag till med La Marmotte nere i Frankrike på väg ner till semestern. Vi får se....
Nu verkar det som om alla ska köra tempo....får se om jag kan ragga ifatt någon gammal tempohoj....man vet aldrig!

Nu när träningen har dragit igång så ingår naturligtvis lite gym träning. Som vanligt blev det till att damma av dammsugarröret....för att lägga på några vikter är överhuvudtaget inte att tänka på. Men förhoppningsvis ska det väl gå lite framåt även på den fronten.
Inomhuscykling på den gamle Monarken är också ett måste! Detta varvat med distansträning på cykel, rullskidor, roddmaskin osv. kommer säkert ge en bra grund inför 2015.

Häromdagen när jag plockade ut några av mina 6355 sparade flextimmar (jag har sparat sen 1982!) gjorde jag en långrunda ihop med några gamla cykelkompisar.

Lasse, va som vanligt på hugget!
Robban är en gammal rutinerad cyklist som på äldre dar flyttat ner från Norrland till sydligare breddgrader. Alltid på hugget!
Kalle, kände att nu är det dags att ta nya tag inför 2015. Är starkt på gång.
Jan, har hållit upp i många år med cykling men är nu på gång igen. Är sugen som attan!

När jag flyttade ner till Skåne 1973 va min första träningsrunda här nere ihop med Kalle och Jan. Kommer ihåg att det va en tisdagskväll i mars. Det blev snabbt mörkt så det blev bara en kort runda. Vi körde från Kävlinge till Örtofta och sen vidare upp över Sallerupsbackarna. Precis innan vi kom fram till Sallerups Kyrka vände vi och körde samma väg hem. På den tiden va det grusväg mellan Eslöv och Kävlinge och den försökte man undvika. Kommer ihåg att Kalle eldade som attan i början men blev lite tung i backarna.......vet inte om det va hans vita Peugeot med kilbultsvevparti som va tung eller om det va Kalle.
Nu 41 år senare säger han att det va Peugeoten som va anledningen till att han va seg i backarna. Jag kan inte annat än att tro honom!

Det är så jäkla roligt att vi mer än 40 år senare fortfarande är kompisar och kan träna ihop.

Robban och Kalle....alltid pigga!
En pigg Lasse och en något mindre pigg Jan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar