söndag 19 oktober 2014

När man är sugen är det inga problem.

När jag hämtade tidningen i morse vid sjutiden slog det mig direkt hur varmt det va ute. När jag kollade på termometern så visade den femton grader.....helt otroligt...klockan sju en morgon i mitten av oktober. För oss cyklister är detta bonusdagar. Jag hann inte mer än in och sätta på gröten förrän jag hörde på taket att det började regna. Som vanligt gick jag och sneglade på telefonen om det skulle komma ett sms från Patrik.....vi ställer in! Det har aldrig hänt och kommer nog aldrig att hända....för jag har kommit på att han går hemma i stugan och tänker exakt likadant som jag. Två tjurskallar! Idag hade jag inte brytt mig om ett sms för nu skulle jag ut! Sugen som attan!
Robban E. hämtade upp mig vid niotiden och vi styrde mot Sandby för att möta upp Patrik. Det blev manfall idag...födelsedagskalas...Mallorca semester....träningsläger på Söderåsen va några av ursäkterna vi hörde i veckan. Vi drog som vanligt när det är västliga vindar ut i motvinden mot Lilla Harrie - Virke - Marieholm - Södervidinge - V.Karaby - Hofterup. Hela tiden motvind med regnet i ansiktet. På vägen ner mot Löddeköpinge va det översvämning på cykelbanan och på vissa ställen va det vatten upp till vevpartiet. Vidare mot Borgeby - Bjärred - Lomma innan vi svängde upp i medvinden mot Lund. Sen körde vi förbi Nova och vidare mot Vallkärra och sen mot Stångby. Här drog Patrik hem mot Sandby och jag och Robban körde vidare mot Eslöv. Sugen som jag va gjorde jag Robban sällskap hem till Trollenäs innan jag körde hem mot Eslöv. 105 km i ösregn.....inga problem när man är sugen! Hurtbullesnittet har jag ingen koll på för batteriet tog slut innan jag kom hem...men det va en liten bit över styrfart!

Bra runda som ger råg i ryggen inför nästa års äventyr. Det man har tränat har man tränat.....så är det bara.
Ett par sillamackor och lite kaffe sen va man snart igång igen.
Den här killen håller på att bygga sin egen mölla. Eftersom bygget ligger på våra träningsvägar har man koll på läget. Han har hållit på några år nu...vi får se när den är klar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar